Week 2. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Colette Vat - WaarBenJij.nu Week 2. - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Colette Vat - WaarBenJij.nu

Week 2.

Blijf op de hoogte en volg Colette

05 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Bon dia dushi's!

Zoals beloofd een reisverslag vanuit het zonnige Aruba. Ik zit hier inmiddels 2 weken en ben dus onderhand min of meer geaard. Na heel veel stress ben ik ook eindelijk begonnen aan mijn stage. Maar het begon allemaal met een 10 uur durende vliegreis.

Na aankomst op Aruba werd ik opgehaald door Sharon, een klasgenoot die al op Aruba was voor haar stage. Zij heeft mij niet alleen die avond maar de afgelopen 2 weken heel erg geholpen met het een en ander te regelen, wat heel heel fijn was/is!

Ik verblijf hier in een studenten appartementen complex met zwembad, bar, restaurant en AIRCO (yessss)! Mijn kamer is redelijk klein, maar groot genoeg voor 1 persoon. Het enige wat ik tot nu toe op me kamer doe is slapen, dus een ruime, luxe kamer is nergens voor nodig! Wat geen overbodige luxe zou zijn is warm water, wat ik tot nu toe maar 1 keer gehad heb in de douche... Wat wel echt nodig is op het eiland is een auto! Deze heb ik dus maar snel aangeschaft en ik rijd nu al een week in een super stoere Suzuki Jimny.

Wat ik verder de afgelopen 2 weken vooral gedaan heb was op het strand liggen en doen waar ik goed in ben: zonnen! Dit kon ik lekker de hele eerste week doen bij mijn moeder in het hotel en zelfs 1 keer met Sharon op de catamaran, wat echt heel chill was!

Na een beetje te zijn bijgekleurd begon ik dan eindelijk aan mijn stage! Het werd mij verteld door mijn supervisor dat het nog best lastig kan zijn om als Nederlandse stagaire hier op het eiland gelijk een management functie uit te oefenen. In overleg is besloten dat ik mezelf omhoog ga werken en dus begin ik mijn eerste vier weken als "operational staff".

Dit klinkt heel spannend maar houdt in dat ik een aantal dagen meeloop in het restaurant dat bij de banket afdeling hoort, daarna in de wijnbar en tot slot tijdens een evenement van de banket afdeling. Hierna hoop ik genoeg ervaring te hebben opgedaan om mijn collega's aan te sturen en op den duur de leiding te nemen.

In het begin zal ik vooral in de balzaal aan evenementen werken, zoals congressen en vergaderingen, maar na een aantal weken begint "the wedding season". Hier kijk ik wel heel erg naar uit want wie wil er nou niet een bruiloft organiseren op het mooiste strand van de wereld??

Ik ben de komende tijd dus best druk met mijn draai te vinden in het bedrijf hier, maar tot nu toe is iedereen heel erg behulpzaam en onwijs vriendelijk. Wel moet ik wennen aan het feit dat de mensen waar ik tot nu toe mee gewerkt heb allemaal papiamento praten onderling. Ik kan dat absoluut niet spreken maar als ik goed luister en kijk naar de uitbundige non-verbale communicatie kan ik het heeeeeel soms wel volgen. Gelukkig kan iedereen goed Engels en soms ook Nederlands.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik enorm uitkijk naar de komende 6 maanden en naar alle ervaringen die ik ga opdoen. Ik hoop heel veel te leren en nog meer te genieten. In het vooruitzicht staan al een hoop leuke bezoekjes uit Nederland, en ik zal iedereen maar al te graag rondleiden op dit geweldige eiland dat ik na heel veel jaren eindelijk thuis kan noemen.

Tot snel dushi's.

Besos de Aruba!

  • 05 Februari 2014 - 18:43

    Maud:

    Ahhh Co wat klinkt het allemaal heerlijk!! Ik ben ook vooral jaloers op the wedding season, super leuk als jij bruiloften op inderdaad een hele mooie plek op aarde gaat organiseren! ik ben jaloers!!

    Have funnn xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Trip 2 - Aruba

even 5 maanden stage lopen op Aruba.

Recente Reisverslagen:

11 Juli 2014

nog 3 weken

09 Juni 2014

dag 138

15 April 2014

week 11? 12?

07 Maart 2014

week 6

05 Februari 2014

Week 2.
Colette

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5948

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Trip 2 - Aruba

19 September 2013 - 20 December 2013

Trip1 - UK.

Landen bezocht: