over de helft - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Colette Vat - WaarBenJij.nu over de helft - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Colette Vat - WaarBenJij.nu

over de helft

Blijf op de hoogte en volg Colette

07 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

lieve allemaal,

ik zit alweer over de helft van mijn avontuur! En het is op dit moment eigenlijk meer aftellen dan uitkijken naar de komende 7 weken. Ik zit namelijk in de voorspelde heimwee-dip... Ik ben inmiddels wel gewend aan het naar rechts kijken voor het oversteken en de extreme kledingstijl van de Engelsen maar ik kan niet wennen aan de smerigheid in mijn studentenhuis. En ik weet wat mijn moeder nu denkt: thuis maak je ook nooit je kamer schoon coletje! Maar hier maak ik het liefst elke dag schoon, de hele dag, zo smerig is het. Dat hoort er allemaal bij denk ik dan maar.

Gelukkig heb ik heeeeeeel veel afleiding omdat ik bijna elke dag wat leuks doe met de andere studenten. We eten bijna elke avond samen bij mij thuis, we gaan elke dag naar de bieb om daar, niet altijd even serieus, aan school te werken, in het weekend doen we leuke uitstapjes en we hebben al heel veel leuke plannetjes voor de komende weken. Meestal doe ik dit met de zogenoemde 'Nederlandstalige-groep' bestaand uit Nederlanders en Belgen, heel goed voor mijn engels dus! Wel goed voor mijn portemonnee hoor, want we proberen elke dag voor 1 Pond per persoon te eten, en dit lukt deze week al aardig! Lekker gierig dus.

Afgelopen weekend zijn we weer naar Londen geweest met de Nederlandstalige-groep. De weersvoorspelling was regen regen regen (verassend) dus hadden we het plan om naar het museum te gaan. Die zijn namelijk gratis!!! (weer gierig) Uiteindelijk zijn we naar het Natural History Museum geweest om T-Rex te zien, en naar het Science Museum, waar vooral de jongens zich hebben uitgeleefd in de interactieve ruimtes (bedoeld voor kinderen). Hierna zagen we een ijsbaan met allemaal kerst kraampjes en lichtjes in de bomen, wat mij altijd een heel goed gevoel geeft want nu heb ik nog meer zin in kerst!

De eerste keer dat ik de kerst sferen zal tegenkomen is over 2 weken als in Londen de kerstverlichting aangaat in Oxford Street. Ik ga daar met JP heen, die dan voor 5 (!!) dagen op bezoek komt jeeeeeej. Maar ik mag eerst uitkijken naar het bezoek van Laura, die volgende week vrijdag al komt. Allemaal hele leuke dingen om naar uit te kijken de komende weken dat heimwee hebben eigenlijk niet hoeft.

Daarbij ben ik overdag ongeveer elke dag in de bieb druk bezig voor school, dus ik moet er maar gewoon even niet aan denken. In de bieb werken we met z'n alle aan onze verslagen die we moeten maken voor elk vak. Waar ik stiekem op hoop is dat er rekening mee wordt gehouden dat wij geen native English speakers zijn en dat leraren dus een beetje coulanter zijn met nakijken. Met mijn Engels is natuurlijk niks mis, maar dat hoeven zij niet te weten hihi.

Ik weet zeker dat het volgende verslag het woord 'heimwee' niet meer bevat want dan ben ik weer helemaal opgefleurt door de Hollandse bezoekjes. En tot die tijd heb ik heel veel lieve mensen om me heen die me elke dag vrolijk maken.

Talk to you soon!

  • 07 November 2013 - 17:00

    Ilse :

    Hi Colet!!

    Ik lees altijd je nieuwe verhalen klinkt superleuk allemaal! Alleen vervelend te lezen dat je nu heimwee hebt.. Je mist hier niks hoor, de sombere dagen zijn weer begonnen en veeel regen en wind!!
    Gelukkig heb je genoeg leuke dingen in het vooruitzicht en wat is leuker dan de kerstsfeer in Londen te proeven:D Was er een paar jaar geleden ook voor kerst en vond het zo leuk ! Wilde dit jaar ook weer gaan, maar ben nog hard aan het sparen voor mijn reis, dus dat wordt hem niet..
    Nou probeer nog even te genieten van je avontuur , voor je het weet zit je weer in NL!
    Op werk mis je ook niks hoor, Altea is erg wennen...;)

    Xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Trip1 - UK.

even 3 maandjes studeren in Engeland!

Recente Reisverslagen:

13 December 2013

nog 1 week

28 November 2013

10 weken verder

07 November 2013

over de helft

24 Oktober 2013

5 weeks in

04 Oktober 2013

2 weeks in
Colette

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5958

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Trip 2 - Aruba

19 September 2013 - 20 December 2013

Trip1 - UK.

Landen bezocht: