2 weeks in - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Colette Vat - WaarBenJij.nu 2 weeks in - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Colette Vat - WaarBenJij.nu

2 weeks in

Blijf op de hoogte en volg Colette

04 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

lieve stalkertjes,

het is alweer 2 weken geleden dat ik de grote oversteek naar Engeland maakte, en mijn god wat heb ik al veel meegemaakt. Ik heb de afgelopen veertien dagen gemerkt wat er bedoeld wordt met "time flies when you're having fun".

Maar het begon natuurlijk allemaal met minder leuke dingen zoals het afscheid thuis en op Schiphol. Ik houd me wel groot had ik mezelf voorgenomen, maar afscheid nemen van JP en Fleur vond ik wel heel moeilijk. Gelukkig ging me lieve mama nog een paar daagjes mee naar Engeland zodat ik me niet zo alleen zou voelen in Engeland. Dit was een hele geruststelling en natuurlijk heel gezellig maar zodra ik de sleutels van me nieuwe huis had en me eerste twee huisgenoten had ontmoet voelde ik me hier al gelijk thuis.

Ik woon hier in een rijtjeshuis met 5 slaapkamers, een gezamelijke badkamer, woonkamer en keuken. We wonen met 5 Erasmus studenten, dus we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Gelukkig is iedereen heel chill en kunnen we het, tot nu toe, heel goed met elkaar vinden. Er is 1 ander meisje in huis uit Italie en de rest zijn jongens uit Duitsland, Denemarken en Italie.

Ik vond dit huis al vrij internationaal, maar vergeleken met de andere Erasmus studenten vertegenwoordigen wij maar een klein deel van Europa. We zijn met ongeveer 20 studenten en vormen een leuk groepje. De internationaliteit verschilt van drie andere studenten uit Haarlem tot een studente helemaal uit Amerika!

Vorige week stond vooral in het teken van feestjes aangezien we NOG een extra week vrij hadden. Dit gaf ons de kans om High Wycombe een beetje te ontdekken en vooral elkaar te leren kennen. Ons huis is hier de perfecte plek voor aangezien wij een van de weinige zijn die niet bij een gastgezin wonen maar op onszelf. De nodige huisfeestjes hebben dus al plaats gevonden!

Deze week hadden we dan eindelijk de eerste lessen. Ik keek daar heel erg naar uit om eerlijk te zijn, want een zomervakantie van een paar maanden gaat op een gegeven moment ook wel vervelen. Ik heb 4 lessen in de week van 3 uur. De meeste zijn in de namiddag waardoor ik nog lekker kan uitslapen, koffie drinken bij Starbucks, shoppen bij Primark en leuke dingen kan doen in de avond. De les stof valt ONWIJS mee en voor de meeste lessen hoef ik maar 1 assignment af te hebben in december. De werkdruk is dus niet hoog gelukkig, hierdoor kunnen we met z'n alle in de weekenden leuke dingen doen en uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Londen, Oxfort en Cambridge.

Voor heimwee heb ik dus nog geen tijd gehad, maar dat neemt niet weg dat ik thuis niet mis. Ik zal het vast nog wel moeilijk gaan hebben maar gelukkig zit ik maar een Noordzee van iedereen verwijdert en heb ik al plannetjes gemaakt om vriendjes en vriendinnetjes uit Nederland te ontvangen. De eerste countdown is tot 25 oktober wanneer me lieve vriendje komt. De drie weken tot dan gaan voorbij vliegen en ik ben zelfs bang dat deze drie maanden over zijn voor ik er erger in heb. Maar tot die tijd houd ik jullie op de hoogte, waarschijnlijk niet regelmatig maar ik zal me best doen.

Kind regards uit High Wycombe xxx

  • 04 Oktober 2013 - 16:34

    Laura:

    Aaaaaaahhh ! Kan niet wachten tot 15 nov.. lekker even de boel op stelten zetten bij jou ;-) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Trip1 - UK.

even 3 maandjes studeren in Engeland!

Recente Reisverslagen:

13 December 2013

nog 1 week

28 November 2013

10 weken verder

07 November 2013

over de helft

24 Oktober 2013

5 weeks in

04 Oktober 2013

2 weeks in
Colette

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5957

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Trip 2 - Aruba

19 September 2013 - 20 December 2013

Trip1 - UK.

Landen bezocht: