5 weeks in - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Colette Vat - WaarBenJij.nu 5 weeks in - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Colette Vat - WaarBenJij.nu

5 weeks in

Blijf op de hoogte en volg Colette

24 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

lieve thuisblijvers, ik heb eindelijk weer een beetje tijd gevonden voor een reisverslag. De afgelopen 3 weken samenvatten zal niet zo makkelijk zijn, maar hier zijn de hoogtepunten.

Ik ben inmiddels helemaal gesetteld en ook op school heb ik mijn draai gevonden. Ik heb zelfs een bijzondere ontdekking gedaan de afgelopen weken: IK KAN KOKEN. En best lekker ook heb ik gehoord. Sinds een aantal weken kook ik elke avond samen met mijn Duitse huisgenoot en een paar avonden in de week met iedereen van onze Erasmus familie die toe is aan een voedzame maaltijd. Het werd al vrij snel duidelijk dat dit niet alleen VEEEEL goedkoper is dan alleen eten (max. 2 Pond pp!) maar ook heel erg gezellig! Het geeft je echt een gevoel dat je een familie bent, samen boodschappen doen, samen koken, samen eten, samen schoonmaken en dan samen de avond doorkomen.

Verder doen we als Erasmus familie veel meer samen. Zo hebben we al met een aantal Londen ontdekt. Voor een aantal was dit de eerste keer dus we hebben lekker een toeristische route gedaan, heerlijk toeristje spelen. Ik hou ervan! We zijn bij de Queen geweest, bij de Big Ben, Oxford street natuurlijk en The National Gallery. Bij dat laatste hebben we alleen McDonalds geluncht op een plein ervoor op een standbeeld, maar dat telt ook wel mee vind ik...

Waar ik ook pure Engelse cultuur gesnoven heb was tijdens een voetbalwedstrijd. En veel zullen de club niet kennen, maar degene die wel bekend zijn met deze club zullen mijn spanning voorafgaand aan de wedstrijd wel begrijpen. Ik ging naar een wedstrijd van Millwall! Tegen de Queen Park Rangers nog wel, de nummer 1! Ik kende Millwall alleen van de film 'Hooligans' dus ik was vrij bevooroordeeld en vrij zenuwachtig. In een straal van 1km rondom het stadion stond OVERAL politie. Politie busjes, auto's, paarden, mensen, en het zal me niks verbazen als er ergens een helikopter vloog! Dit gaf me aan de ene kant een geruststellend gevoel maar aan de andere kant juist helemaal niet! Maar ik was met 2 gasten dus ik maakte me maar geen zorgen. Had ik beter wel kunnen doen want we bleken midden tussen de hooligans te zitten schuin-naast de uitsupporters! Het was een enorm spannende wedstrijd maar GELUKKIG verloor Millwall niet maar scoorde in de 93e minuut de gelijkmaker. Ik weet niet of ik hierdoor de longen uit me lijf ging juichen of omdat de kans op rellen om mij heen nu bijna nul was geworden. Toch was het een hele leuke ervaring die ik zeker niet snel vergeet.

Naast al deze leuke dingen ben ik natuurlijk ook HEEL HARD aan school bezig. *kuch kuch* nouja sinds deze week eigenlijk wel. Met dank aan de gratis wifi bij Starbucks ben ik dan eindelijk aan mijn schoolwerk begonnen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het met mijn assignments wel goed gaan komen en dat ik dus zonder zorgen zoveel leuke dingen kan doen. Want ik ben hier natuurlijk niet alleen voor school. Maar ook om herinneringen te maken met de vriendjes en vriendinnetjes die ik hier heb mogen leren kennen!

Morgen zal ik al deze lieve mensen kunnen voorstellen aan JP, want over minder dan 24 uur is hij hier!!!!!!!!! Dat is een enorm lichtpuntje voor mij en het zal me heel goed om doen alles hier met iemand van thuis te delen, en dat die persoon JP is vind ik heel erg fijn. Ik laat jullie snel meer weten als ik weer een half uurtje vrij heb voor dit blogje.

liefs uit High Wycombe. xxx

  • 24 Oktober 2013 - 22:13

    Marise:

    Heee, toch een verslagje! Al zie ik dat je er al twee eerder hebt geplaatst... Je schrijft leuk! En je kunt inderdaad lekker koken (: Dank daarvoor, en ik hoop dat we nog veel van die gezellige avondjes door zullen brengen met z'n allen. Ik zie je morgen ;-)

  • 24 Oktober 2013 - 23:10

    Maud:

    Heel veel plezier met JP lieve cootje!! <3

  • 25 Oktober 2013 - 09:22

    Laura:

    Cooooooo, geniet er lekker van met JP! :-) wordt sowieso awsome! Ik zie je over 3 weken.. zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

Trip1 - UK.

even 3 maandjes studeren in Engeland!

Recente Reisverslagen:

13 December 2013

nog 1 week

28 November 2013

10 weken verder

07 November 2013

over de helft

24 Oktober 2013

5 weeks in

04 Oktober 2013

2 weeks in
Colette

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 5943

Voorgaande reizen:

24 Januari 2014 - 01 Augustus 2014

Trip 2 - Aruba

19 September 2013 - 20 December 2013

Trip1 - UK.

Landen bezocht: