week 6 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Colette Vat - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Colette Vat - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg Colette

07 Maart 2014 | Aruba, Aruba

Hallo thuisblijvers,

na 4 weken rust is het weer tijd voor een reisverslag. Want, mijn god, wat ik heb weer veel meegemaakt. Het begon allemaal met de komst van mijn ouders en Fleur. Ik dacht lekker een paar weekjes rust, maar dat pakte anders uit...

Na hun kennismaking met George, mijn Jimny, maakte vooral mijn vader zich heel erg zorgen om mijn veiligheid in die auto. Hij was namelijk weer kapot gegaan en 'gerepareerd'. Maar er bleek nog steeds van alles mis. Ik ben die week daarna terug gegaan naar de verhuur met mijn vader en opa. En na wat gepraat in het Papiaments door mijn opa kreeg ik een envelop cash en me contract terug met de mededeling dat deze beeindigd werd door het bedrijf. Prima, dacht ik. Maar op Aruba heb je wel echt een auto nodig dus toen begon de stress...

Gelukkig was de rest van me familie er ook en samen hebben zij voor mij een hele schattige Kia Picanto kunnen huren bij Herz, 1000x meer betrouwbaar dan de locale verhuurder! 1 stress minder.

Na dit auto avontuur was het tijd voor de tweede stress. School. Inmiddels, na 5 weken werken en bijna 3 maanden moeite, heb ik nog steeds geen goedkeuring voor mijn stage. Dus ook geen begeleiding, contact persoon of mentor. En aan de andere kant van de oceaan voel ik me toch wel een beetje machteloos. Duimen dat ik snel duidelijkheid heb en weet waar ik aan toe ben...

Natuurlijk gaat niet alles slecht en heb ik het onwijs leuk gehad met me familie. We hebben lekker gegeten, gedronken, naar het casino geweest, gelachen en gehuild, maar het vooral heel heel gezellig gehad! Afscheid nemen voor 5 maanden is natuurlijk nooit leuk maar ik heb nu wel het gevoel dat ik het kan in me eentje. Door een klein duwtje in de goeie richting van me familie weet ik dat ik me de komende maanden prima ga redden.

Ik kan terugkijken op 3 hele leuke weken. Een hoogtepunt was toch wel de piraten boot! Hier ging ik op voor de verjaardag van Fleur, met Arno. We konden snorkelen, zwemmen, er was een open bar en tot slot kon je van de voorkant van de boot slingeren het water in. De eerste keer was ik heel enthousiast maar viel ik keihard met me 'ass-first' in het water... Toch besloot ik nog een keer te gaan, en nog een keer en nog een keer. Helemaal geweldig!

Wat ook geweldig was om mee te maken was Carnaval! Door mijn werk kon ik alleen naar de grote parade gaan. Deze was overdag, dus onze eerste missie was schaduw zoeken! Na een prima plek veroverd te hebben en 4 uur gewacht te hebben kwam de parade langs. Mooie mensen met mooie kleren en mooie wagens en mooie muziek. Alles was mooi en ik had het niet willen missen!

Naast al dit leuks moet er natuurlijk wel gewerkt worden, want daarvoor zit ik hier natuurlijk. Dit gaat ook allemaal goed. Na een aantal weken op de voorgrond te hebben gewerkt krijg ik nu een aantal projecten waar ik aan mag werken. Natuurlijk vind ik het niet erg om af en toe op een bruiloft of dinner te werken maar dat is niet waar ik hier voor ben. Ik heb nog steeds elke dag zin om naar me werk te gaan en kan het goed vinden met alle collega's. Gelukkig 1 zorg minder!

Vandaag heb ik een 'school-day' om aan me onderzoek te werken. Want ook al is niks goedgekeurd, krijg ik geen steun en wordt er niet gereageerd op mijn e-mails ga ik gewoon door met me onderzoek zodat achteraf niet de schuld op mij kan worden geschoven.

Ik houd jullie op de hoogte als ik goed of slecht nieuws krijg!
Te oro!

Liefs uit het altijd zonnige Aruba!